Wysokooktanowe paliwo od Revinners: Napędzamy e-commerce dla Krahl & Kroeschel w Niemczech Napędzamy e-commerce dla Krahl & Kroeschel w Niemczech

Jak firma Krahl & Kroeschel stała się liderem sprzedaży części KTM, Husqvarna i GASGAS? W case study przedstawiamy, jak zintegrowane systemy e-commerce, ERP i WMS oraz cyfrowa transformacja przyczyniły się do ich międzynarodowego sukcesu.

E-commerce
UX/UI design
Innowacyjne funkcjonalnosci
Strategia marketingowa
WMS
ERP
Back-end
Front-end
Wymiana danych XML/CSV
Analiza biznesowa
Business intelligence
Automatyzacja procesów
SEO
Strategia marketingowa
Kampanie Google Ads
Content marketing
Social media marketing

O PROJEKCIE

Firma Krahl & Kroeschel GMBH stała się liderem w sprzedaży części KTM, Husqvarna i GASGAS dzięki cyfrowej transformacji. Stworzyliśmy nowoczesny sklep internetowy, zintegrowany z ERP i WMS, oraz wdrożyliśmy spójną strategię marketingową. Dzięki SEO i reklamom płatnym zwiększyliśmy widoczność firmy i przyspieszyliśmy rozwój biznesu.

Klient Krahl & Kroschel Gmbh Rynek Niemcy Branża Automotive Rok wdrożenia 2021-2023 Technologia JTL5

WYZWANIE

Na początku współpracy, Krahl & Kroschel posiadał sklep oparty na szablonie na platformie JTL, zintegrowanej z oprogramowaniem ERP. Mimo to, firma borykała się z następującymi problema

    Problemy z perspektywy klienta sklepów
  • Brak wyszukiwarki z interaktywnymi diagramami i filtrowaniem produktów.
  • Trudna nawigacja, wymagająca od klientów znajomości numerów części przed zamówieniem.
  • Struktura strony oparta na szablonie, nieoptymalna pod kątem doświadczeń użytkownika.
  • Czasochłonne wyszukiwanie produktów, zniechęcające klientów do zakupów online.
  • Brak informacji o czasie dostawy na etapie składania zamówienia.
  • Nieintuicyjny proces finalizacji zakupów.
    Z punktu widzenia Krahl & Kroschel głównymi wyzwaniami były
  • Przeciążenie działu sprzedaży ze względu na dużą liczbę zapytań o produkty.
  • Brak zintegrowanego systemu do procesowania zamówień.
  • Brak systemu WMS (Warehouse management System) pozwalającego na skalowanie, co utrudniało zatrudnianie i szybkie szkolenie nowego personelu.
  • Brak systemu do obsługi zgłoszeń klientów (ticket system).

Założenia projektu

Na początku współpracy, Krahl & Kroschel posiadał sklep oparty na szablonie na platformie JTL, zintegrowanej z oprogramowaniem ERP. Mimo to, firma borykała się z następującymi problemami

Poprawa doświadczeń użytkownika:
  • 📌 Zoptymalizowanie nawigacji, wprowadzenie interaktywnych diagramów i filtrowania części według modelu motocykla.   
  • 📌 Zastosowanie identyfikacji wizualnej zgodnej z wytycznymi KTM.
Automatyzacja i optymalizacja procesów:
  • 📌️ Integracja systemów dealerskich KTM, ERP i WMS, usprawnienie procesowania zamówień.
  • 📌 Wdrożenie WMS umożliwiającego skalowanie i efektywne szkolenie nowego personelu.
Redukcja kosztów operacyjnych:
  • 📌️ Zmniejszenie liczby telefonicznych zapytań dzięki lepszej funkcjonalności sklepu.
  • 📌️ Ułatwienie klientom samodzielnych zakupów online.
Zwiększenie widoczności online i sprzedaży:
  • 📌️ Wdrożenie strategii SEO i reklamy płatnej w wyszukiwarkach oraz social media.
Przeniesienie sprzedaży do kanału online:
  • 📌️ Zwiększenie udziału sprzedaży online poprzez przekierowanie klientów do nowoczesnej platformy e-commerce.
Poprawa obsługi klienta:
  • 📌️ Wdrożenie systemu ticketowego dla lepszego zarządzania zgłoszeniami klientów.
Zwiększenie efektywności operacyjnej:
  • 📌 ️Automatyzacja procesów wewnętrznych, pozwalająca na zwiększenie sprzedaży bez znaczącego wzrostu kosztów.
Innowacja która zapewnia zysk
+€ 12 mln

Roczny przychód e-sklepów, które stworzyliśmy i którymi zarządzamy

+ 150 K

Roczna liczba zamowień w zarządzanych przez nas sklepach online

+ 25 %

Średni roczny wzrost przychodów we wdrożonych przez nas e-sklepach

80 %

Zmniejszenie liczby zapytań telefonicznych do działu Obsługi Klienta

Rozwiązanie: Holistyczne wsparcie operacji e-comerce Krahl & Kroschel

Dzięki transformacji cyfrowej i nowoczesnej platformie e-commerce firma Krahl & Kroschel znacząco poprawiła swoją pozycję rynkową, zwiększyła sprzedaż i zoptymalizowała koszty operacyjne. Nasza współpraca umożliwiła dalszy rozwój i umocniła firmę jako lidera na rynku oryginalnych części i akcesoriów KTM, Husqvarna i GASGAS w Niemczech.

Projekt i implementacja nowego designu:
  • ✔️ Wdrożyliśmy nową, intuicyjną nawigację, lepiej zoptymalizowaną stronę mobilną
  • ✔️ Zaimplementowaliśmy zaawansowaną wyszukiwarkę części, co pozwala klientom łatwej wyszukiwać i identyfikować potrzebne części (Spare Parts Finder by Revinners )
Przeczytaj o Spare Parts Finder by Revinners
Automatyzacja procesów:
  • ✔️ Zintegrowaliśmy systemy KTM, ERP i WMS, co pozwoliło na automatyzację zamówień i zarządzanie magazynem. Stworzyliśmy skalowalny system WMS, usprawniający przyjmowanie i kompletację towaru.
Redukcja kosztów operacyjnych:
  • ✔️ Zmniejszyliśmy liczbę zapytań telefonicznych o 80%, odciążając dział sprzedaży, a usprawnienie procesów just-in-time zredukowało koszty zapasów.
Zwiększenie widoczności online:
  • ✔️ Opracowaliśmy strategię SEO i wdrożyliśmy kampanie reklamowe, co poprawiło pozycje sklepu w wynikach wyszukiwania i zwiększyło ruch na stronie.
Przeniesienie sprzedaży online:
  • ✔️ Przeprowadziliśmy skuteczne kampanie marketingowe w Google Ads, na Facebooku i Instagramie, co przełożyło się na wzrost sprzedaży online.
Ulepszenie obsługi klienta:
  • ✔️ Wdrożyliśmy system ticketowy, poprawiając proces obsługi klientów oraz zarządzanie zamówieniami.
Zwiększenie efektywności operacyjnej:
  • ✔️ Automatyzacja procesów magazynowych i sprzedażowych skróciła czas realizacji zamówień o 70%.
W 2017 roku zdecydowaliśmy się na współpracę z założycielami Revinners jako naszą strategiczną agencją e-commerce. Był to znakomity wybór, ponieważ wspólnie osiągnęliśmy znaczący wzrost sprzedaży w naszych sklepach internetowych: ktm-shop24.de, husky-shop24.de oraz gasgas-shop24.de. Dzięki temu jesteśmy liderami rynku PG&A (części i akcesoria)  grupy KTM w Niemczech.

Thomas Kroschel

współaściciel ktm-shop24.de, husky-shop24.de, gasgas-shop24.de

Autorskie rozwiązania dopasowane do potrzeb Twojego biznesu

Intuicyjny katalog części online (Spare Parts Finder by Revinners) pozwala użytkownikom szybko i bezproblemowo znaleźć i zamówić odpowiednie części do konkretnego modelu motocykla.

Zobacz projekt
Zobacz więcej realizacji
JESTEŚ DEALEREM MOTOCYKLI? DOŁĄCZ DO LIDERÓW E-COMMERCE W BRANŻY AUTOMOTIVE Pracuj z nami