Wysokooktanowe paliwo od Revinners: Napędzamy e-commerce dla Krahl & Kroeschel w Niemczech Napędzamy e-commerce dla Krahl & Kroeschel w Niemczech
Jak firma Krahl & Kroeschel stała się liderem sprzedaży części KTM, Husqvarna i GASGAS? W case study przedstawiamy, jak zintegrowane systemy e-commerce, ERP i WMS oraz cyfrowa transformacja przyczyniły się do ich międzynarodowego sukcesu.
O PROJEKCIE
Firma Krahl & Kroeschel GMBH stała się liderem w sprzedaży części KTM, Husqvarna i GASGAS dzięki cyfrowej transformacji. Stworzyliśmy nowoczesny sklep internetowy, zintegrowany z ERP i WMS, oraz wdrożyliśmy spójną strategię marketingową. Dzięki SEO i reklamom płatnym zwiększyliśmy widoczność firmy i przyspieszyliśmy rozwój biznesu.
WYZWANIE
Na początku współpracy, Krahl & Kroschel posiadał sklep oparty na szablonie na platformie JTL, zintegrowanej z oprogramowaniem ERP. Mimo to, firma borykała się z następującymi problema
-
Problemy z perspektywy klienta sklepów
- Brak wyszukiwarki z interaktywnymi diagramami i filtrowaniem produktów.
- Trudna nawigacja, wymagająca od klientów znajomości numerów części przed zamówieniem.
- Struktura strony oparta na szablonie, nieoptymalna pod kątem doświadczeń użytkownika.
- Czasochłonne wyszukiwanie produktów, zniechęcające klientów do zakupów online.
- Brak informacji o czasie dostawy na etapie składania zamówienia.
- Nieintuicyjny proces finalizacji zakupów.
-
Z punktu widzenia Krahl & Kroschel głównymi wyzwaniami były
- Przeciążenie działu sprzedaży ze względu na dużą liczbę zapytań o produkty.
- Brak zintegrowanego systemu do procesowania zamówień.
- Brak systemu WMS (Warehouse management System) pozwalającego na skalowanie, co utrudniało zatrudnianie i szybkie szkolenie nowego personelu.
- Brak systemu do obsługi zgłoszeń klientów (ticket system).
Założenia projektu
Na początku współpracy, Krahl & Kroschel posiadał sklep oparty na szablonie na platformie JTL, zintegrowanej z oprogramowaniem ERP. Mimo to, firma borykała się z następującymi problemami
- 📌 Zoptymalizowanie nawigacji, wprowadzenie interaktywnych diagramów i filtrowania części według modelu motocykla.
- 📌 Zastosowanie identyfikacji wizualnej zgodnej z wytycznymi KTM.
- 📌️ Integracja systemów dealerskich KTM, ERP i WMS, usprawnienie procesowania zamówień.
- 📌 Wdrożenie WMS umożliwiającego skalowanie i efektywne szkolenie nowego personelu.
- 📌️ Zmniejszenie liczby telefonicznych zapytań dzięki lepszej funkcjonalności sklepu.
- 📌️ Ułatwienie klientom samodzielnych zakupów online.
- 📌️ Wdrożenie strategii SEO i reklamy płatnej w wyszukiwarkach oraz social media.
- 📌️ Zwiększenie udziału sprzedaży online poprzez przekierowanie klientów do nowoczesnej platformy e-commerce.
- 📌️ Wdrożenie systemu ticketowego dla lepszego zarządzania zgłoszeniami klientów.
- 📌 ️Automatyzacja procesów wewnętrznych, pozwalająca na zwiększenie sprzedaży bez znaczącego wzrostu kosztów.
Roczny przychód e-sklepów, które stworzyliśmy i którymi zarządzamy
Roczna liczba zamowień w zarządzanych przez nas sklepach online
Średni roczny wzrost przychodów we wdrożonych przez nas e-sklepach
Zmniejszenie liczby zapytań telefonicznych do działu Obsługi Klienta
Rozwiązanie: Holistyczne wsparcie operacji e-comerce Krahl & Kroschel
Dzięki transformacji cyfrowej i nowoczesnej platformie e-commerce firma Krahl & Kroschel znacząco poprawiła swoją pozycję rynkową, zwiększyła sprzedaż i zoptymalizowała koszty operacyjne. Nasza współpraca umożliwiła dalszy rozwój i umocniła firmę jako lidera na rynku oryginalnych części i akcesoriów KTM, Husqvarna i GASGAS w Niemczech.
- ✔️ Wdrożyliśmy nową, intuicyjną nawigację, lepiej zoptymalizowaną stronę mobilną
- ✔️ Zaimplementowaliśmy zaawansowaną wyszukiwarkę części, co pozwala klientom łatwej wyszukiwać i identyfikować potrzebne części (Spare Parts Finder by Revinners )
- ✔️ Zintegrowaliśmy systemy KTM, ERP i WMS, co pozwoliło na automatyzację zamówień i zarządzanie magazynem. Stworzyliśmy skalowalny system WMS, usprawniający przyjmowanie i kompletację towaru.
- ✔️ Zmniejszyliśmy liczbę zapytań telefonicznych o 80%, odciążając dział sprzedaży, a usprawnienie procesów just-in-time zredukowało koszty zapasów.
- ✔️ Opracowaliśmy strategię SEO i wdrożyliśmy kampanie reklamowe, co poprawiło pozycje sklepu w wynikach wyszukiwania i zwiększyło ruch na stronie.
- ✔️ Przeprowadziliśmy skuteczne kampanie marketingowe w Google Ads, na Facebooku i Instagramie, co przełożyło się na wzrost sprzedaży online.
- ✔️ Wdrożyliśmy system ticketowy, poprawiając proces obsługi klientów oraz zarządzanie zamówieniami.
- ✔️ Automatyzacja procesów magazynowych i sprzedażowych skróciła czas realizacji zamówień o 70%.